Friday, August 26, 2011

Karathu dapat ilham


Norshahrul Idlan Talaha antara pemain yang diturunkan Kelantan pada perlawanan persahabatan dengan T-Team di Stadium Sultan Muhammed IV, kelmarin.


KOTA BHARU - Selepas empat aksi persahabatan, pengendali Kelantan, Datuk M. Karathu sudah mendapat ilham pemain yang akan membarisi kesebelasan utama pasukannya untuk menghadapi kempen Piala Malaysia mulai 6 September ini.

Menurut Karathu, skuad yang diturunkan pada aksi persahabatan dengan T-Team di Stadium Sultan Muhammad IV di sini kelmarin, adalah skuad terbaik yang pernah disaksikan beliau setakat ini.

Pada perlawanan kelmarin, Kelantan menang 3-1 ke atas T-Team.

"Pemain yang saya turunkan dalam perlawanan ini adalah skuad utamaRed Warriors.

"Apabila saya lihat tahap kecergasan mereka berkurangan barulah saya membuat pertukaran. Tujuan saya ialah untuk memberi peluang mereka beraksi dalam 90 minit.

"Ini penting buat mereka untuk mendapatkan semula rentak permainan sebelum Piala Malaysia bermula. Berdasarkan perlawanan ini saya sudah dapat 'ilham' siapa yang akan beraksi dalam kesebelasan utama," katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.

Mengenai persembahan pasukannya kelmarin, Karathu berpuas hati biarpun pemain belum mencapai tahap kecergasan sebenar.

"Dalam perlawanan ini, bukan kemenangan yang kami cari. Saya mahu melihat aksi pemain yang diturunkan. Begitupun kemenangan malam ini penting sebagai semangat tambahan sebelum mengharungi Piala Malaysia.

"Saya harap kita dapat meneruskan rentak cemerlang ini dan mengembalikan semula tahap kecergasan pemain.

"Tempoh seminggu sebelum saingan akan digunakan sebaik mungkin untuk mendapatkan semua tahap tersebut," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...