Friday, March 30, 2012

Hamidan akur keputusan


Harian Metro

PENYERANG Kedah dari Ghana, Hamidan Mohamed tidak akan berkecil hari sekiranya Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) menamatkan kontraknya walaupun menyedari dirinya masih berguna buat skuad Hijau Kuning itu.


Hamidan yang beragama Islam berkata, sebagai seorang profesional, dia akan sentiasa memberikan yang terbaik untuk majikannya dengan berusaha sedaya upaya untuk memastikan Kedah keluar sebagai pemenang setiap kali turun beraksi.


“Saya tidak merajuk atau membuat perangai hanya kerana takdir saya bersama pasukan ini bagaikan sudah sampai ke penghujung. Apa saja keputusan mereka, saya akan terima dengan hati terbuka,” katanya yang menamatkan kemarau jaringan selepas satu setengah bulan menyarung jersi Kedah apabila dua kali membolosi gawang T-Team untuk membantu pasukan Kenari mara ke separuh akhir Piala FA.




“Saya rasa puas kerana akhirnya dapat menjaringkan gol bagi menamatkan kemarau jaringan. Alhamdulillah, saya membuktikan saya sebagai seorang penyerang dan kedatangan ke Kedah bukan sekadar mahu memenuhi kuota pemain import,” katanya yang mengintai melebarkan sentuhan jaringannya apabila bertemu Perak, malam ini.

Menurutnya, nasihat dan tunjuk ajar ketua jurulatih Wan Jamak Wan Hassan menambahkan keyakinannya selain doa restu daripada keluarganya di Ghana yang sentiasa berdoa agar dia menjaringkan gol.


“Ketiadaan rakan penyerang, Khyril Muhymeen Zambri turut menyemarakkan semangat kerana mengetahui tugas berat menjaringkan gol di Kuala Terengganu terletak di bahu saya dan ia akan menjadi pencabar utama saya untuk membuktikan kewibawaan sebenar.





“Esok (hari ini) kita akan bertemu Perak saya mahu mengulangi kecemerlangan itu.

“Bagi seseorang, kegagalan menjaringkan gol sudah pasti melemahkan semangat dan keyakinannya juga akan menurun tapi akan berakhir selepas menepati sasaran,” kata Hamidan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...